Sunday, April 10, 2011

anak arnab melarikan diri

pada satu hari ada dua ekor anak arnab bersama dengan ibunya si anak arnab ini berniat hendak melarikan diri dan memberitahu hal tersebut kepada ibunya

anak arnab:  ibu saya hendak melarikan diri

ibu arnab:  lari laa anak sejauh mana kau larikan diri ibu tetap akan mencari kau sebab kau
                  anak ibu

anak arnab: kalau mcm too saya ingin melarikan diri dan berubah menjadi ikan, bebas berenang di
                    sungai  dan tiada sapa yang boleh jumpa saya

ibu arnab:   ibu pula akan jadi nelayan mencari dan menangkap kamu

anak arnad: lalu itu saya akan berubah menjadi burung bebas berterbangan diawan dan tiada siapa
                    yang dapat menangkap saya

ibu arnab:   ibu akan menjadi pohon pokok dan menanti kau kembali ke dahan

anak arnab: ala jikalau begitu biarkan laa saja saya disini dan terus menjadi anak ibu... 

No comments:

Post a Comment